چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از كاهش تعداد روحانيون مستقر روستاها به دليل كمبود اعتبار خبر داد و گفت: از سال گذشته در زمينه اعزام مبلغ و طرح استقرار روحاني مستقر، با بحران كمبود اعتبارات مواجه شديم.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسكندري در دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، كمبود اعتبارات را مهم‌ترين مانع اجراي طرح‌هاي فرهنگي در حوزه دين ذكر کرد.

وی از كاهش تعداد روحانيون مستقر روستاها به دليل كمبود اعتبار خبر داد و گفت: از سال گذشته در زمينه اعزام مبلغ و طرح استقرار روحاني مستقر، با بحران كمبود اعتبارات مواجه شديم و متاسفانه تعداد روحانيون مستقر در روستاهاي استان كاهش يافته است.

مدیر کل تبليغات اسلامي قم ادامه داد: در سال های اخير تلاش‌هاي زيادي براي حل مشكلات زيربنايي و كمبود اعتبارات انجام شد، ولي توفيقي در اين زمينه حاصل نشد و حمايت مجموعه استان از طرح‌هاي فرهنگي حوزه دين ضعيف بود.

وي، حمايت علما و تشكل‌هاي مردمي از طرح‌هاي فرهنگي و ديني را قابل تقدير دانست و ابراز اميدواري كرد كه با توسعه اين حمايت‌ها مي‌توان كارهاي ريشه‌اي و اساسي انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندري خاطرنشان کرد: اداره کل تبليغات اسلامي قم با وجود اين كه در محدوديت شديد مالي قرار داشت، ولي با حمايت سازمان مركزی، كارهاي ماندگار و تاثيرگذاري در دو سه سال اخير انجام داده است.

وي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي با حضور هزاران نفر از معلمان و دبيران مدارس استان را يكي از برنامه‌هاي اين سازمان ذكر كرد و افزود: در اين دوره‌ها علاوه بر دانش افزايي معلمان براي پاسخ به شبهات اعتقادي و ديني دانش آموزان، جلسات اخلاق و مهدويت نيز برگزار شد كه مورد استقبال مسئولان آموزش و پرورش و معلمان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندري، برگزاري دوره‌هاي تربيت مربي – مبلغ ديني، همكاري با جامعه الزهرا(س) براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه طلبه‌هاي خواهر، تربيت مربيان قرآني در بخش‌هاي تابعه استان، تامين مربيان مدارس قرآني، برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي اصناف، تشكيل خانه‌هاي قرآن در تعدادي از روستاهاي استان، برگزاري دوره‌هاي متنوع براي ائمه جماعات و تشكل‌هاي مردمي امر به معروف و نهي از منكر، طراحي و راه اندازي شبكه اينترانت مساجد و... را از ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان برشمرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در هيئت‌هاي مذهبي، گفت: در سال گذشته علاوه بر برگزاري دوره‌هاي تربيت مربي قرآن كريم، به تفسير قرآن كريم در هيئت‌هاي مذهبي توجه شده، به گونه‌اي كه در سال گذشته 60 جلسه تفسيري در اين هيئت‌ها برگزار شد كه اين تعداد در ماه مبارك رمضان امسال به 180 جلسه افزايش يافت.

براساس اعلام اداره کل تبليغات اسلامي قم، وی همچنین تقويت سايت تبيان را يكي ديگر از فعاليت‌هاي اين سازمان ذكر كرد و در مورد مجتمع فرهنگي نور افزود: اين مجموعه بزرگ، با وجود محدوديت‌هاي مالي برنامه‌هاي اثرگذاري به خصوص در زمينه خانواده و جوانان اجرا كرده است، اما براي تداوم و گسترش برنامه‌هاي فرهنگي نياز به حمايت مسئولان دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha